onsdag 17 mars 2010

Ögonkontroll, solsken, stickning

Jaa det är väl vad jag kan summera min dag med så här långt.

Japp som ni ser så har jag gjort om min blogg lite men NU är jag faktiskt nöjd med den, ska bara få fart med att fota lite alster som jag gör och som jag gjort, som sagt så är det ju inte så mycket korttillverkningar eller smyckestillverkningar som sker just nu däremot har jag ju stickat en filt och en tröja till bebisen, håller på med en tröja till nu som bebisen ska ha sen, mysigt.

Idag har jag som sagt varit inne på ögon och kollat upp mitt öga och det var läkt nu, hornhinnan är inte skadad av medicinen och helt läkt av infektionen, men när läkaren skulle droppa i en droppe med bedövningsmedel så tog hon fel och droppade ögat med ett medel som förstorade pupillen istället så nu sitter jag här och ser suddigt på vänsterögat, pupillen är aningen förstorad och jag är aningen ljuskänslig på det ögat nu, men det går väl över så småningom iaf.

Idag vaknade jag med att se att det var mulet ute och det hade snöat igen, men som tur var så var det bara ett litet lager, skönt, för nu vill jag ha våren HÄR, jag försöker ju locka hit våren med att ha fräscha färska gula tulpaner inne och mina fröer som jag planterat växer och frodas, precis som vårat lilla frö i magen, hi hi hi......, solen har iaf kommmit fram sen och det är riktigt skönt och behagligt ute.

Tror nog det blir en liten stund på altanen i solskenet iklädd jacka och filt så jag inte blir kall, sen blir det nog till att sticka en del till, kul.

Nåväl först nu så hör jag att tumlaren ropar på mig så det är väl dags att gå ner och ta hand om den.

Var rädda om er och om varandra.

CARPE DIEM

Kram
Carina

3 kommentarer:

  1. Ja, va FIN Din blogg blev!

    Kul med bloggskrivande! :)

    Ja, njut en stund utomhus varje dag så blir Du piggare vännen!

    Kramar Lisette

    SvaraRadera
  2. Såå snyggt du fått det i bloggen.
    Nää nu vill vi inte ha mer snöö - nu vill jag bara att värmen ska komma såå att jag kan börja påta i min trädgård!(fniss)
    Kraaam C

    SvaraRadera
  3. Såg din fråga hos Scraplyckan.Det är en stämpel från Scraplyckans egna kollektion med stämplar. Alla de är ursöta, tycker jag! =)

    SvaraRadera