lördag 27 november 2010

Tiden RUSAR fram.......


Jaa det gör den verkligen såg här nu att det var ju ett BRA tag sedan jag skrev nu, kanske får ta och uppdatera er lite om min värld och om mitt liv.

I måndags så var SISTA gången på babymassagen och då vi skulle massera våra små knytens rygg så tjofs vände sig lille Jesper till att ligga på ryggen istället men hans mamma gav sig inte utan vände runt honom igen och tjofs så vände han sig igen, det var viljornas kamp och JAG VANN, YIPPEEEEE. Lite synd att det var sista gången för det har varit en oerhört mysig stund och samtidigt lika kul att träffa de andra mammorna och samtidigt får Jesper träffa sina kompisar, men vi har ju varandras tel. nr så vi tappar nog förhoppningsvis INTE kontakten.

I tisdags var älsklingen min och jag på skatte/momsinformation på Träcentrum, visst det låter inte något vidare kul men det var faktiskt jätteintressant, kul att gå på lite sånt med ju.

Sen i onsdags och torsdags så har vi vilat för jag har inte känt mig riktigt kryer, har varit SÅ himla trött och sliten och då tyckte min kropp att den behövde vila, sagt och gjort så gott jag kan iaf.

Igår var vi på älsklingens föräldrars grav och fixade i ordning den sen tog vi svängen förbi bror min med familj och hälsade på en liten snabb sväng.

Idag har vi varit ute och gått en långpromenad HELA familjen i -10 grader, strålande solsken, mängder av snö som knarrar under fötterna när man går, himla mysigt tycker jag, sen gick vi in och tog varsin kopp med rykande hett té, efter det ställde jag mig att göra potatis/purjolökssoppa blev faktiskt jättegod så det blev att frysa in en bytta med den med som vi kan ha en annan dag längre fram.

Har även gjort pepparkaksdegen nu idag så nu får den vila tills imorgon eller kanske på måndag vi får se vilket jag känner för.

Nåväl imorgon är det då ÄNTLIGEN första advent och juletiderna börjar verkligen närma sig med stormsteg så nu gäller det att NJUTA av varje sekund för vips så är denna mysiga tid över så passa nu på alla goa vänner att NJUTA och att MYSA.

CARPE DIEM

KRAM
Carina

2 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå att det är synd att babymassagen är slut...men jag hoppas ABSOLUT INTE att vi förlorar kontakten. Syns vi inte förr så syns vi väl den 17:de =)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Hej, ville bara kika in å tacka för dina alltid så snälla å uppmuntrande ord (både i min å Scraplyckans blogg) blir så glad! Tack!
    Ha en fin helg!
    kram K.

    SvaraRadera