måndag 15 november 2010

BROMSA BROMSA BROMSAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Det känns verkligen som vi behöver BROMSA in lite mera i livet och ta tillvara på ALLT och NJUTA av även det minsta lilla positiva vi har här i livet likaväl som vi njuter av det där EXTRA STORA.

I fredags var vi vid älsklingens föräldrars grav och tände ljus för Jespers farmor och farfar, sen hem och förbereda inför dopet som skulle vara nästa dag.

Lördag-DOPDAG-jaa det var lite fixande och donande med att få ihop alla platser så alla vuxna och alla barn fick plats men det löste sig som allt brukar göra till sist. Nåväl innan dopet så var vi 3 och mina söner borta hos Louise för att hälsa på henne och tända ett ljus vid hennes grav sen var det då dags för dopet och jag säger bara WOW vilken duktig liten kille vi har. Jesper var SUPERLUGN då kantorn spelade och sjöng, även då vi stämde in i psalmerna älsklingen och jag hade valt, vi avslutade med att kantorn spelade "Himlen är oskyldigt blå", vi hade den även på begravningen av Louise så båda våra barn fick den melodin i kyrkan. Sen hade vi "Lilla Liv" psalm 901 av Py Bäckman, jättefin psalm faktiskt, sen sjöng kantorn "Vårat Mirakel" den texten är bara SÅÅÅ fin och när vi står därframme vems tårar tror ni börjar falla nerför kinderna då??? Jo naturligtvis mina, suck men det är ju sån jag är, hi hi hi. När prästen skulle döpa våran lille älskade lillkille så sa inte Jesper ett endaste pip, han var SÅÅ duktig under hela dopakten. TACK syrran som agerade fotograf under hela dopet och även på dopkaffet, skönt att inte behöva tänka på det med.

Efteråt så hade vi dopkaffe hemma, visst var det SUPERBUS i källaren när alla barnen var där, men det funkade jättebra alltihop, TUSEN TACK kära syrran och kära svägerskan för ALL hjälp, den var OERSÄTTLIG.

Sen igår söndag så fixade vi i ordning resten efter dopet och begav oss alla tre ut på en LÅÅÅNG söndagspromenad. Jo just det ja det var ju fars dag igår, så i förra veckan var jag inne i en tobaksaffär och hittade där en mugg där det står "Pappa" på och inuti muggen står där en jättefin text, sådana här muggar fick vi DIREKT efter förlossningen/operationen en som det stod "Mamma" på och med fin text i och en som det stod "Pappa" på också med fin text inuti, så jag köpte en sån här mugg till Jespers pappa, tyckte den var SÅÅÅ fin, Jespers pappa blev riktigt glad över den. Är ju mest tanken bakom det hela som betyder något tycker vi.

Så idag måndag har Jesper och jag varit nere på Babymassagen, TYVÄRR så var inte Jespers kompis Wilbur där idag så de kunde inte busa, vi var bara 4 barn med mödrar, i vanliga fall så brukar vi ju vara 6 nja 7 st för första början, men vi hade SUPERMYSIGT iaf och Jesper var JÄTTEDUKTIG hela tiden idag, i början låg han bara och pratade och skrattade, han trodde nog att han och hans mamma skulle leka istället för att koppla av, men det gick jättebra och nu sover han sött ute i vagnen.

Nähä ska ta och hänga lite tvätt och köra igång en ny maskin med mera tvätt.

Ha det nu jättebra därute i cybervärlden, var rädd om dig och om varandra.

Glöm inte bort att just DU är VÄRDEFULL för det finns INGEN annan som just DU.

KRAM
Carina

3 kommentarer:

  1. Vad bra att dopet fungerade så toppen. Hoppas att Wilbur med är snäll på sitt dop sen. Jätte tråkigt att vi inte kunde komma o busa på massagen idag, men jag vågade inte ifall jag skulle smitta dom små =) Men vi får hoppas på nästa vecka istället =) Min feber är borta nu i alla fall =) Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så. Kul att kunna hjälpa till. Tar gärna emot ett par bilder sen iaf iom att en annan glömde sin egna kamera..*ler*
    Sköt om er. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, självklart kan du kopiera utmaningen i min blogg!
    Kram Karin

    SvaraRadera